Dobry wynik Digital Avenue w I półroczu 2011 roku

17 Sierpień, 2011

Ponad 56 proc. wzrost przychodów i 20 proc. wzrost zysku operacyjnego wypracował w pierwszym półroczu 2011 r. Digital Avenue-  wydawca wiodących portali społecznościowych dla kobiet (Styl.fm) oraz dla fotografów (Fotosik.pl).  Oznacza to realizację wcześniejszych zapowiedzi zarządu warszawskiej spółki.

Wyniki finansowe w pierwszym półroczu 2011 r. – wysoka dynamika wzrostu

Portale należące do Digital Avenue, docierające do blisko 3 mln realnych użytkowników miesięcznie (czyli do 15% ogółu polskich internautów), osiągnęły w I półroczu 2011 r. blisko 3 mln zł przychodów netto ze sprzedaży i ponad 354 tys. zysku operacyjnego. Dla porównania w analogicznym okresie roku ubiegłego wyniki te wyniosły odpowiednio 1,9 mln zł i 295 tys. zł. Zysk netto spółki wyniósł na koniec czerwca 314 tys. zł (wzrost o 15%), a wskaźnik EBITDA 521 tys. zł (wzrost o 23%).

Poprawa wyników finansowych grupy jest efektem trzech tendencji. – Pierwsza to poprawa rentowności i jakości działania portali internetowych znajdujących się w  portfolio Digital Avenue, a zwłaszcza skoku jakościowego jakiego dokonały serwisy Styl.fm i Fotosik.pl. Kolejna to akwizycje przedsięwzięć komplementarnych do już prowadzonej działalności, a trzecia to wzrost rynku reklamy internetowej, który jest najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamowego w Polsce– tłumaczy Piotr Wąsowski, prezes Digital Avenue.  Według specjalistów z domu mediowego MPG, przy wzroście całego rynku reklamy w Polsce o ok. 6,9%, rynek reklamy internetowej rośnie o ponad 17% rocznie.  Z kolei tempo wzrostu Digital Avenue jest kilkukrotnie wyższe niż całego rynku reklamy internetowej.

Nowe portale w grupie Digital Avenue

W pierwszym półroczu 2011 r. w skład portfolio Digital Avenue weszło kilka nowych portali internetowych działających w segmencie Lifestyle. Te działania pozwoliły wydawcy na zwiększenie zarządzanej powierzchni reklamowej oraz zaoferowanie większej ilości usług dla internautów. W konsekwencji wpłynęło to na wzrost przychodów Spółki.

Digital Avenue rozpoczął rozwój swojego portfolio w dynamicznie rosnącym segmencie Gry. W związku z tym firma zawarła umowę o współpracy z serwisem Fashionstyle.pl. Współpraca dotyczy głównie zarządzania powierzchnią reklamową serwisu oraz wspólnych projektów rozwojowych. Fashionstyle.pl posiada ok. 200 000 zarejestrowanych graczy. Serwis skierowany jest do młodych kobiet. W Fashionstyle.pl można zostać wirtualną projektantką, produkować ubrania, kreować trendy oraz zarabiać wirtualne pieniądze.

Digital Avenue dokonał również akwizycji portalu randkowego. Jakja.pl – to miejsce spotkań użytkowników poszukujących w Internecie osób podobnych do siebie. Liczba wizyt użytkowników w portalu wynosi ponad 100 000 miesięcznie. Zarejestrowani użytkownicy mogą rozwiązywać testy psychologiczne, których wyniki pozwalają im znaleźć osoby podobne do nich, nowych przyjaciół, a nawet poznać swoją drugą połowę.

Do grupy portali zarządzanych przez Digital Avenue dołączyły także – serwis parentingowy tik-tak.pl oraz magazyn dla kobiet naobcasach.pl. Tik-tak.pl i na obcasach.pl, które dołączyły do grupy Styl.fm, rozwiną i poszerzą portfolio tematyczne grupy oraz umocnią pozycję Digital Avenue w segmencie Lifestyle. Współpraca obejmuje zarządzanie powierzchnią reklamową portali oraz rozwój nowych, wspólnych projektów internetowych.