Inwestycja Digital Avenue pnie się do góry

04 Wrzesień, 2007

Grupa internetowa Medousa, przejmowana przez notowaną na rynku giełdowym NewConnect spółkę Digital Avenue awansowała w rankingu Megapanel PBI/Gemius z 20 na 13 miejsce pod względem zasięgu. Ma ona już ponad 3 miliony zaudytowanych zarejestrowanych użytkowników. DA zapłaci za kontrolny pakiet Medousy 5 mln 100 tys. zł. Dodatkowo założyciele Medousy nabędą ponad 10% pakiet w spółce Digital Avenue. Przed samym debiutem spółki, we Francji została zrealizowana porównywalna transakcja ale o wartości 90 mln USD!


Spośród serwisów grupy największy ruch generuje serwis fotosik.pl. Serwis zbliżony do niego o nazwie fotolog na kilka dni przed debiutem giełdowym został przejęty przez francuską spółkę Hi-Media za kwotę 90 milionów dolarów. Prognozy sprzedaży tego serwisu na rok 2007 wynoszą 2,3 mln dolarów i posiada obecnie 10 milionów zarejestrowanych użytkowników. Porównywalnie Digital Avenue w 2007 roku zamierza osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie 2,4 mln złotych. Sam Fotosik ma już dziś ponad 2 miliony użytkowników, cała grupa Medousa ponad 3 miliony.

Skonsolidowane wyniki liczby zarejestrowanych użytkowników i zasięgu grupy Digital Avenue będą jeszcze lepsze, ponieważ w rankingu Megapanelu nie zostały jeszcze uwzględnione nasze pozostałe serwisy: iplay.pl zajmujący się sprzedażą muzyki i kontentu oraz społecznościowy streemo.pl. – mówi Andrzej Jasieniecki prezes Digital Avenue.

Transakcja zawarta na rynku francuskim pokazuje, że zawarliśmy korzystną umowę przejęcia Medousy. – dodaje Andrzej Jasieniecki

Medousa to grupa, która tworzy i rozbudowuje serwisy internetowe skupiając wokół nich społeczności. Spółka istnieje od sierpnia 2005 roku. Rozwija takie serwisy jak fotosik.pl, sms.pl, supergry.pl i kilkanaście innych mniejszych serwisów skupionych wokół sms.pl i nie tylko.

Digital Avenue to spółka zależna funduszu MCI Management, która jako jedna z pierwszych spółek z sukcesem zadebiutowała na rynku NewConnect. Digital Avenue tworzy grupę kapitałową, w której znajdą się spółki koncentrujące swoją działalność na granicy rynku internetowego, mobilnego oraz rynku mediów i rozrywki. Pierwszym krokiem w kierunku stworzenia grupy była konsolidacja aktywów rozrywkowych będących w portfelu MCI Management: portalu społecznościowego streemo.pl oraz serwisu iplay.pl specjalizującego się w sprzedaży muzyki oraz muzycznego kontentu w Internecie.

Dodatkowe informacje :
Andrzej Jasieniecki – Prezes Digital Avenue
e-mail: andrzej.jasieniecki@mci.com.pl
tel. kom.: +48 605 899 099

Public Relations
Jacek Spychała – Senior Consultant
Q&A Consulting
e-mail: js@qaconsulting.pl
tel.: +48 (061) 847 30 64
tel. kom.: +48 697 969 623
zobacz w wersji PDF