Digital Avenue przejmuje portale społecznościowe.
Spółka notowana na NewConnect realizuje cele emisyjne.
Spółka Digital Avenue zrealizowała zapowiadaną podczas debiutu giełdowego transakcję przejęcia grupy Medousa, specjalizującej się w budowaniu serwisów społecznościowych. Za 5 100 000 PLN firma DA nabyła 74% udziałów w grupie, do której należą serwisy fotosik.pl, sms.pl, supergry.pl oraz kilkanaście mniejszych portali.
Oglądalność serwisów dołączonych do Digital Avenue oscyluje wokół 3 mln Real Users (wg MegaPanel PBI). W 2006 roku Medousa osiągnęła sprzedaż na poziomie 583 tys. PLN oraz zysk netto na poziomie 131 tys. PLN.
Włączenie Medousy do Digital Avenue jest kolejnym etapem w budowaniu grupy koncentrującej swoją działalność na granicy rynku internetowego, mobilnego oraz rynku mediów i rozrywki. Transakcja jest realizacją umowy inwestycyjnej zawartej w lipcu tego roku.
Prezes Digital Avenue Andrzej Jasieniecki zapowiedział też, że wyniki grupy będą lepsze od prognozowanych w dokumencie informacyjnym.
Przejęcie jest konsekwencją realizacji strategii, którą zaprezentowaliśmy inwestorom podczas debiutu giełdowego. Realizacja planów i lepsze od prognoz wyniki naszych spółek pokazują, że Digital Avenue to interesująca propozycja dla inwestorów. W ostatnich miesiącach miały miejsce transakcje, które potwierdzają słuszność drogi jaką obrał Digital Avenue.Bardzo głośno było ostatnio o transakcji, w której Microsoft zapłaci 240 milionów dolarów za niespełna 1,6 proc. udziałów w serwisie społecznościowym Facebook. Jeszcze z sierpnia pamiętamy transakcje, w której francuska firma Hi Media przejęła za 90 milionów dolarów serwis Fotolog, którego użytkownicy zamieszczają i wymieniają się swoimi zdjęciami.Serwis ten ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników i dziennie zamieszczanych jest tam blisko 700 tysięcy zdjęć. Tego typu transakcje pokazują, że Digital Avenue jest potencjalnie bardzo interesującym podmiotem pod przejęcie przez dużego inwestora strategicznego lub branżowego – powiedział Andrzej Jasieniecki – Prezes Zarządu Digital Avenue.
Medousa to grupa, która tworzy i rozbudowuje serwisy internetowe skupiając wokół nich społeczności. Spółka istnieje od sierpnia 2005 roku. Rozwija takie serwisy jak fotosik.pl, sms.pl, supergry.pl i kilkanaście innych mniejszych serwisów skupionych wokół sms.pl i nie tylko. Łącznie wszystkie serwisy Medousa plasują Grupę Medousa w pierwszej dwudziestce pod kątem użytkowników w polskim Internecie. Medousa osiągnęła w 2006 roku sprzedaż na poziomie 583 tys. PLN oraz zysk netto na poziomie 131 tys. PLN.
Digital Avenue to spółka zależna funduszu MCI Management, która jako jedna z pierwszych spółek z sukcesem zadebiutowała na rynku NewConnect. Digital Avenue tworzy grupę kapitałową, w której znajdą się spółki koncentrujące swoją działalność na granicy rynku internetowego, mobilnego oraz rynku mediów i rozrywki. Pierwszym krokiem w kierunku stworzenia grupy była konsolidacja aktywów rozrywkowych będących w portfelu MCI Management: portalu społecznościowego streemo.pl oraz serwisu iplay.pl specjalizującego się w sprzedaży muzyki oraz muzycznego kontentu w Internecie. Dzięki kapitałowi pozyskanemu z giełdy spółka przejęła grupę Medousa specjalizującą się w tworzeniu i rozbudowie serwisów internetowych skupiając wokół nich społeczności. Do grupy należą takie serwisy jak fotosik.pl, sms.pl, supergry.pl i kilkanaście innych mniejszych serwisów skupionych między innymi wokół sms.pl.
Dodatkowe informacje :
Andrzej Jasieniecki – Prezes Digital Avenue
e-mail: andrzej.jasieniecki@mci.com.pl
tel. kom.: +48 605 899 099
Public Relations
Jacek Spychała – Senior Consultant
Q&A Consulting
e-mail: js@qaconsulting.pl
tel.: +48 (061) 847 30 64
tel. kom.: +48 697 969 623