Digital Avenue przejmuje portale społecznościowe

07 Listopad, 2007

Digital Avenue przejmuje portale społecznościowe.
Spółka notowana na NewConnect realizuje cele emisyjne.

Spółka Digital Avenue zrealizowała zapowiadaną podczas debiutu giełdowego transakcję przejęcia grupy Medousa, specjalizującej się w budowaniu serwisów społecznościowych. Za 5 100 000 PLN firma DA nabyła 74% udziałów w grupie, do której należą serwisy fotosik.pl, sms.pl, supergry.pl oraz kilkanaście mniejszych portali.


Oglądalność serwisów dołączonych do Digital Avenue oscyluje wokół 3 mln Real Users (wg MegaPanel PBI). W 2006 roku Medousa osiągnęła sprzedaż na poziomie 583 tys. PLN oraz zysk netto na poziomie 131 tys. PLN.

Włączenie Medousy do Digital Avenue jest kolejnym etapem w budowaniu grupy koncentrującej swoją działalność na granicy rynku internetowego, mobilnego oraz rynku mediów i rozrywki. Transakcja jest realizacją umowy inwestycyjnej zawartej w lipcu tego roku.

Prezes Digital Avenue Andrzej Jasieniecki zapowiedział też, że wyniki grupy będą lepsze od prognozowanych w dokumencie informacyjnym.

Przejęcie jest konsekwencją realizacji strategii, którą zaprezentowaliśmy inwestorom podczas debiutu giełdowego. Realizacja planów i lepsze od prognoz wyniki naszych spółek pokazują, że Digital Avenue to interesująca propozycja dla inwestorów. W ostatnich miesiącach miały miejsce transakcje, które potwierdzają słuszność drogi jaką obrał Digital Avenue.Bardzo głośno było ostatnio o transakcji, w której Microsoft zapłaci 240 milionów dolarów za niespełna 1,6 proc. udziałów w serwisie społecznościowym Facebook. Jeszcze z sierpnia pamiętamy transakcje, w której francuska firma Hi Media przejęła za 90 milionów dolarów serwis Fotolog, którego użytkownicy zamieszczają i wymieniają się swoimi zdjęciami.Serwis ten ma ponad 10 milionów zarejestrowanych użytkowników i dziennie zamieszczanych jest tam blisko 700 tysięcy zdjęć. Tego typu transakcje pokazują, że Digital Avenue jest potencjalnie bardzo interesującym podmiotem pod przejęcie przez dużego inwestora strategicznego lub branżowego – powiedział Andrzej Jasieniecki – Prezes Zarządu Digital Avenue.

Medousa to grupa, która tworzy i rozbudowuje serwisy internetowe skupiając wokół nich społeczności. Spółka istnieje od sierpnia 2005 roku. Rozwija takie serwisy jak fotosik.pl, sms.pl, supergry.pl i kilkanaście innych mniejszych serwisów skupionych wokół sms.pl i nie tylko. Łącznie wszystkie serwisy Medousa plasują Grupę Medousa w pierwszej dwudziestce pod kątem użytkowników w polskim Internecie. Medousa osiągnęła w 2006 roku sprzedaż na poziomie 583 tys. PLN oraz zysk netto na poziomie 131 tys. PLN.

Digital Avenue to spółka zależna funduszu MCI Management, która jako jedna z pierwszych spółek z sukcesem zadebiutowała na rynku NewConnect. Digital Avenue tworzy grupę kapitałową, w której znajdą się spółki koncentrujące swoją działalność na granicy rynku internetowego, mobilnego oraz rynku mediów i rozrywki. Pierwszym krokiem w kierunku stworzenia grupy była konsolidacja aktywów rozrywkowych będących w portfelu MCI Management: portalu społecznościowego streemo.pl oraz serwisu iplay.pl specjalizującego się w sprzedaży muzyki oraz muzycznego kontentu w Internecie. Dzięki kapitałowi pozyskanemu z giełdy spółka przejęła grupę Medousa specjalizującą się w tworzeniu i rozbudowie serwisów internetowych skupiając wokół nich społeczności. Do grupy należą takie serwisy jak fotosik.pl, sms.pl, supergry.pl i kilkanaście innych mniejszych serwisów skupionych między innymi wokół sms.pl.

Dodatkowe informacje :
Andrzej Jasieniecki – Prezes Digital Avenue
e-mail: andrzej.jasieniecki@mci.com.pl
tel. kom.: +48 605 899 099

Public Relations
Jacek Spychała – Senior Consultant
Q&A Consulting
e-mail: js@qaconsulting.pl
tel.: +48 (061) 847 30 64
tel. kom.: +48 697 969 623

zobacz w wersji PDF