Digital Avenue: Prognoza wyników na 2010 rok – dynamiczny wzrost

15 Listopad, 2010

Przychody na poziomie 4,1 mln zł i ponad 700 tys. zł EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację) planuje osiągnąć w tym roku Digital Avenue. W porównaniu do ubiegłego roku stanowi to wzrost sprzedaży o 84 proc. oraz 7–krotny wzrost EBITDA. W porównaniu do tempa wzrostu rynku reklamy internetowej, na którym działa Digital Avenue, giełdowa spółka osiągnie kilkukrotnie szybszy wzrost przy zdecydowanej poprawie rentowności działania


„Zdecydowany, blisko dwukrotny wzrost przychodów ze sprzedaży w 2010 potwierdza jakościową zmianę sytuacji Digital Avenue w tym roku. Powiększenie Digital Avenue o Styl.Media oraz poprawa wyników w drugiej spółce z portfela – Medousa po przeprowadzeniu restrukturyzacji, przełożyły się przede wszystkim na poprawę zyskowności operacyjnej Grupy DA. W 2011 roku spodziewamy się dalszego znaczącego tempa wzrostu wyników finansowych” – mówi Piotr Wąsowski, prezes zarządu Digital Avenue.

Tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Digital Avenue w tym roku ok. 4-krotnie przewyższy skalę wzrostu rynku reklamy internetowej, na którym działa Spółka. Według prognozy przychody ze sprzedaży w 2010 roku wzrosną o ok. 80%, podczas gdy sektor reklamy internetowej o ok. 20%. Rentowność działania Grupy Kapitałowej Digital Avenue w 2010 roku poprawiła się ponad 7 krotnie. Zysk EBITDA (zysk z działalności operacyjnej powiększony o amortyzację) według prognozy osiągnie w tym roku poziom ponad 700 tys zł w porównaniu do ok. 100 tys. zł w ubiegłym roku.

Wykres: Prognoza wyników finansowych na 2010 rok

Wykres: Prognoza wyników finansowych na 2010 rok

Według Zarządu spółki w kolejnych kwartałach dynamika wzrostu przychodów ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Digital Avenue przekroczy dynamikę rynku reklamy internetowej, a EBITDA, zysk operacyjny i zysk netto będą wzrastały w jeszcze szybszym tempie.

W skład Digital Avenue wchodzą 2 spółki – Styl.Media i Medousa, które zarządzają portalami, usługami i grami internetowymi skupionymi w Grupie Styl.fm – grupie medialnej działającej w segmentach: lifestyle, fotografia, technologie i społeczności.

Wyniki III kwartału 2010 r.
W trzecim kwartale Digital Avenue osiągnął 0,93 mln przychodów ze sprzedaży, o ponad 50% więcej niż rok wcześniej. Sprzedaż po trzech kwartałach narastająco wynosi 2,8 mln zł wobec 1,9 mln zł rok wcześniej, czyli o 40% więcej niż w 2009. Zysk EBITDA wzrósł w okresie od stycznia do września 2010 ponad 10-krotnie i wynosi blisko 0,5 mln zł podczas gdy rok wcześniej wynosił 42 tys. zł.
Wzrost przychodów w trzecim kwartale Digital Avenue zawdzięcza przede wszystkim szybkiemu rozwojowi Grupy Styl.fm – grupy portali lifestylowych, fotograficznych i społecznościowych.

Wykres: wzrost skonsolidowanych wyników finansowych narastająco po 3 kwartałach 2010 w stosunku do 2009

Wykres: wzrost skonsolidowanych wyników finansowych narastająco po 3 kwartałach 2010 w stosunku do 2009


Rozwój Styl.fm – grupy medialnej zarządzanej przez Digital Avenue

Grupa medialna Digital Avenue rozwijała się zarówno w sposób organiczny jak i przez akwizycje. W październiku br. w skład Styl.fm wszedł portal kulinarny – Przepisy Kuchenne, którego popularność wpłynęła na wzrost oglądalności grupy w kategorii Styl Życia do poziomu przekraczającego 1 mln realnych użytkowników miesięcznie.
Szybko rozwijał się także Fotosik.pl – należący do grupy Styl.fm największy polski społecznościowy portal fotograficzny. Dzisiaj – 15 listopada wprowadzona została nowa szata graficzna portalu. Zmiany zostały dokonane w celu zaoferowania użytkownikom serwisu atrakcyjnych i czytelnych stron umożliwiających łatwy dostęp do wszystkich funkcjonalności oferowanych przez serwis. W najbliższych tygodniach konsekwentnie będą wprowadzane kolejne zmiany w serwisie Fotosik.pl. „Chcemy, aby zdjęcia naszych użytkowników były prezentowane w najbardziej atrakcyjnej formie, a korzystanie z serwisu odbywało się w sposób intuicyjny. Najważniejszym aspektem powodem przebudowy są nasi użytkownicy i duży nacisk kładziemy na aspekt społecznościowy serwisu. Liczba zdjęć opublikowanych w Fotosik.pl przekroczyła już astronomiczną liczbę 50 mln, a miesięczna liczba realnych użytkowników portalu wynosi ok. 2 mln” – powiedział Roman Bryś, Prezes Zarządu Medousa Sp. z o.o. – spółki, która jest właścicielem Fotosika.
Łączna oglądalność portali zarządzanych przez Digital Avenue wyniosła w sierpniu 2010 roku ok. 3 mln realnych użytkowników miesięcznie (dane na podstawie. najnowszych dostępnych wyników badan Gemius Megapanel za 08.2010). W rankingu wszystkich mediów i grup medialnych obecnych w polskim Internecie daje to wysokie 18. miejsce.
„Kontynuujemy prace nad poprawieniem jakości naszych serwisów internetowych. Spółka umacnia pozycję w najbardziej atrakcyjnych i rentownych branżach polskiego Internetu. Rozglądamy się za kolejnymi akwizycjami oraz prowadzimy prace rozwojowe nad nowymi sekcjami tematycznymi oraz nowymi usługami. Te działania powinny przynieść wymierny efekt w postaci znaczącej poprawy wyników finansowych także w przyszłym roku” – dodaje prezes zarządu Digital Avenue Piotr Wąsowski.


Wykres: ranking mediów internetowych w Polsce (źródło: Gemius Megapanel 08.2010)

Wykres: ranking mediów internetowych w Polsce (źródło: Gemius Megapanel 08.2010)

* * *

Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka.

Spółka zarządza marką – Styl.fm. Jest to grupa portali i usług internetowych skupiająca innowacyjne projekty. Wirtualne społeczności budowane wokół nich obejmują swoim zasięgiem już ponad 3 miliony użytkowników.
Strategia Digital Avenue S.A. zakłada realizacje innowacyjnych przedsięwzięć na bazie już istniejących aktywów, a także poprzez przejęcia serwisów internetowych w najbardziej rentownych kategoriach tematycznych. Celem Spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w zakresie zasięgu, jakości contentu oraz rozrywki internetowej w kategorii Lifestyle i Rozrywka.

Digital Avenue to spółka, która jako jedna z pierwszych zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy w sierpniu 2007 roku.

DA komunikat prasowy Q3

Prognoza wyników finansowych 2010- Digital Avenue S.A.- prezentacja