Digital Avenue przejmuje serwis społecznościowy jakja.pl

17 Marzec, 2011

Digital Avenue notowana na warszawskiej giełdzie grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka przejęła serwis społecznościowy jakja.pl.

Jakja.pl to miejsce spotkań użytkowników poszukujących w Internecie osób podobnych do siebie. Portal jest odwiedzany przez ponad 100 000 użytkowników, którzy generują blisko 2,5 mln odsłon miesięcznie*. Zarejestrowani użytkownicy mogą rozwiązywać testy psychologiczne, których wyniki pozwalają im znaleźć osoby podobne do nich, nowych przyjaciół, a nawet poznać swoją drugą połowę.

Akwizycja portalu jakja.pl wpisuje się w strategię firmy polegającą na rozwijaniu portfolio mediów internetowych w kategorii lifestyle i rozrywka. Tylko dzięki tej transakcji Spółka szacuje, że jej zysk EBITDA w 2011 zwiększy się o ponad 100 tysięcy złotych. Na ten rok DA ma w planach kolejne przejęcia komplementarnych aktywów.

Dzięki synergiom z innymi serwisami internetowymi z portfolio Digital Avenue użytkownicy jakja.pl będą mieli m.in. bieżący dostęp do atrakcyjnych treści zamieszczanych w magazynie lifestylowym Styl.fm oraz aplikacji fotograficznych dostępnych w portalu Fotosik.pl. Wartością dla użytkowniczek Styl.fm będzie także możliwość poznawania nowych znajomych,  łatwego kontaktowania się  z obecnymi.

Transakcja pozwoli Digital Avenue na pozyskanie większej liczby użytkowników oraz poszerzenie portfolio reklamodawców obydwu portali. Będzie stanowić także istotne wzmocnienie segmentu przychodów spółki jakim są abonamenty płacone przez Internautów.

Portale należące do Digital Avenue S.A. są odwiedzane przez ponad 3 mln użytkowników, liczba odsłon wszystkich serwisów sięga ponad 50 mln miesięcznie. Grupa zarejestrowanych użytkowników portali przekroczyła już 1,3 mln osób.

* źródło: Google Analytics, Luty 2011