Współpraca strategiczna grup medialnych- Tro Media i Digital Avenue łączą siły

19 Kwiecień, 2011

TRO Media i Digital Avenue – notowane na GPW w Warszawie grupy medialne – rozpoczęły współpracę strategiczną. Spółki będą tworzyć nowe projekty, wspólnie wykorzystywać przewagi rynkowe oraz wzajemnie promować już istniejące projekty medialne i technologiczne. Wartość podpisanej umowy to ponad 1,1 mln złotych.

Umowa w zakresie współpracy strategicznej przewiduje iż TRO Media i Digital Avenue będą wspólnie rozwijać swoje projekty internetowe w segmencie portali internetowych, zarządzania powierzchnią reklamową w internecie, usług e-commerce oraz usług technologicznych. Zespoły obu spółek będą wymieniać się doświadczeniem w zakresie wspólnej promocji swoich projektów oraz ich rozwoju technologicznego. Wartość wzajemnych umów z tego tytułu tylko w 2011 r. przekroczy 1,1 mln zł.

Serwisy w portfelu Digital Avenue  posiadają bardzo duży potencjał w tematyce związanej ze Stylem Życia, to kategoria o bardzo wysokiej wartości w polskim Internecie, którą zainteresowana jest także TRO Media. Daje to dobre podstawy do współpracy obu spółek – mówi Marcin Misztal, prezes TRO Media.

Wtóruje mu Piotr Wąsowski, prezes Digital Avenue. – TRO Media to bardzo szybko rozwijająca się grupa medialna o bardzo ciekawym portfolio produktów internetowych. Współpraca strategiczna z takim podmiotem jest zgodna ze strategią realizowaną przez Digital Avenue. Liczymy także na rozwój współpracy w zakresie usług hostingowych dostarczanych przez Domenomania.pl SA, spółkę portfelową TRO Media – podkreśla.

Digital Avenue to  wydawca m.in. wiodącego portalu lifestylowego dla kobiet – Styl.fm oraz największego polskiego portalu ze zdjęciami – Fotosik.pl. Do grupy TRO Media należą portale z wielu kategorii tematycznych, m.in. Boisko.pl, Ajo.pl, Nastek.pl, Kanciapa.pl, Kinomaniak.pl czy Cscenter.pl oraz wiodąca na polskim rynku firma hostingowa i rejestrator domen –  Domenomania.pl.

* * *

Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka. Stawia sobie za cel rozwój i zwiększanie wartości swoich przedsięwzięć poprzez dostarczanie treści, usług, rozrywki i nowych rozwiązań na portalach tematycznie związanych z szeroko pojętym stylem życia.

Digital Avenue S.A. zarządza marką – Styl.fm. Jest to grupa portali i usług internetowych skupiająca innowacyjne projekty internetowe i mobilne, wokół których budowane są wirtualne społeczności. Swoim zasięgiem obejmuje już ponad 3 miliony użytkowników.

Portale należące do Digital Avenue S.A. skupiają już ponad 3 mln użytkowników i grupa ta stale wzrasta. Liczba odsłon sięga ponad 60 mln, a liczba zarejestrowanych użytkowników przekroczyła już 1,2 mln osób.

Strategia Spółki zakłada realizacje przedsięwzięć na bazie już istniejących aktywów, a także poprzez przejęcia serwisów internetowych w najbardziej opłacalnych kategoriach tematycznych przy ciągłym poszerzaniu funkcjonalności i jakości posiadanych już w swojej grupie portali.

Celem Spółki jest osiągnięcie pozycji lidera w zakresie rozrywki internetowej poprzez dotarcie do jak największej liczby użytkowników, dostarczanie im wysokiej jakości kontentu oraz usług internetowych.

Digital Avenue to spółka, która jako jedna z pierwszych zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy w sierpniu 2007 roku. W związku z ciągłym rozwojem i nowymi planami inwestycyjnymi, planowane jest przeniesienie spółki na rynek regulowany GPW w 2011-2012 roku.


TRO MEDIA S.A.

TRO MEDIA SA jest spółką z segmentu nowych technologii – jej działalność opiera się na kilku uzupełniających się płaszczyznach skupionych wokół rynku multimediów:

Działalność portali internetowych – skupiona jest na budowaniu grupy portali internetowych w różnych kategoriach tematycznych (zarówno poprzez tworzenie nowych, rozbudowę dotychczasowych, jak i akwizycję).

Zarządzanie powierzchnią reklamową – firma specjalizuje się w kompleksowej obsłudze kampanii reklamowych w mediach elektronicznych. Za pośrednictwem swoich jak i zewnętrznych serwisów internetowych oferuje dedykowane formy reklamowe, pośrednictwo oraz wsparcie sprzedaży produktów oraz usług.

Działalność inwestycyjna – spółka buduje pozycję na rynku gromadząc w swoim portfelu różne portale tematyczne, część z nich tworzy od podstaw, inne pozyskuje w drodze zakupu.

Przykładowe portale internetowe: