Rynek gier MMO w centrum uwagi spółek – Digital Avenue przejmuje Fashionstyle.pl

23 Marzec, 2012

Digital Avenue, wydawca serwisów internetowych w kategorii „Styl życia, Rozrywka”  rozwija swoje portfolio w dynamicznie rosnącym segmencie gier MMO (Massively Multiplayer Online Game). Spółka sfinalizowała zakup 55% udziałów portalu Fashionstyle.pl prowadzącego popularną grę internetową dla wielbicielek mody. Do końca roku Digital Avenue wprowadzi na rynek kolejnych kilka gier skierowanych do kobiet.

Kobiety to bardzo atrakcyjna i perspektywiczna grupa docelowa dla Grupy Digital Avenue. Dodatkowo Fashionstyle.pl działa w modnym, dynamicznie rozwijającym się i perspektywicznym segmencie jakim są gry typu MMO. Dlatego uważam, że akwizycja świetnie wpisuje się w nasz model biznesowy i znacząco wpłynie na dynamikę wzrostu Digital Avenue w tym segmencie rynku – tłumaczy Piotr Wąsowski, prezes Digital Avenue.

Za udziały giełdowe Spółka zapłaci ponad 130 tys. zł w gotówce i akcjach nowej emisji (w ramach kapitału docelowego). – Kwota nie wydaje się wysoka, ale zamierzamy dokapitalizować portal i skokowo zwiększyć liczbę unikalnych użytkowników, a co za tym idzie przychody z reklamy. Nie bez znaczenia  jest również,  że udziałowcem i prezesem spółki pozostanie Ola Sitarska, twórca Fashionstyle.pl- dodaje Piotr Wąsowski.

Młoda programistka Ola Sitarska jest jedną z najbardziej znanych polskich twórczyń startupów, laureatką  Startup School i Startup Weekend.  Obecnie portal Fashionstyle.pl generuje blisko 6 mln odsłon miesięcznie. Korzysta z niego ok. 250 tys. użytkowniczek, które mogą wcielić się w postać wirtualnej modelki lub projektantki.

– Przejęcie większości akcji Fashionstyle.pl pozwoli dzięki zastosowaniu profesjonalnego cross-marketingu i biurze sprzedaży na szybszy rozwój Digital Avenue oraz stworzenie większej grupy serwisów  w popularnym segmencie kobiety/moda– tłumaczy Ola Sitarska.

Zastosowanie profesjonalnego cross marketingu FashionStyle z serwisami Digital Avenue, a także Kozaczkiem.pl i Zeberką.pl wpłynie na bardziej dynamiczny rozwój wszystkich portali i poszerzenie ich grupy docelowej. Wprowadzenie kolejnych gier przeznaczonych dla kobiet pozwoli Digital Avenue na stworzenie największej grupy gier MMO w Polsce.

Rynek gier internetowych w czasie rzeczywistym jest jednym z najszybciej rozwijających się segmentów rozrywki wykorzystującej aplikacje online.  Według ekspertów z firmy Gartner rynek gier MMO ma zwiększyć swoją wartość do 2015 roku o ponad 230% w porównaniu z 2011 rokiem.

Wysoka jakość wykonania, możliwość zawierania kontaktów z innymi graczami i przede wszystkim ogromna różnorodność gier stanowi o ich sile przebicia. Rozrywka w sieci umożliwia  szybki i łatwy kontakt z  graczami, co może stać się poważnym argumentem przeciwko pudełkowym aplikacjom i komputerowym grom offline. Motorem napędowym wzrostu na tym ryku jest dynamiczny rozwój Internetu, a także ciągłe innowacje w grach, które przyciągają użytkowników obu płci i różnych grup wiekowych.


Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka. Stawia sobie za cel rozwój i zwiększanie wartości swoich przedsięwzięć poprzez dostarczanie treści, usług, rozrywki i nowych rozwiązań na portalach tematycznie związanych z szeroko pojętym stylem życia.
Digital Avenue S.A. zarządza marką – Styl.fm. Jest to grupa portali i usług internetowych
skupiająca innowacyjne projekty internetowe i mobilne, wokół których budowane są wirtualne społeczności. Swoim zasięgiem obejmuje blisko 2,5 miliony użytkowników miesięcznie.

Portale należące do Digital Avenue S.A. są odwiedzane przez blisko 3 mln użytkowników, liczba odsłon wszystkich serwisów sięga ponad 40 mln miesięcznie. Grupa zarejestrowanych użytkowników portali przekroczyła już 1,5 mln osób. Digital Avenue to spółka, która jako jedna z pierwszych zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy w sierpniu 2007 roku.

W 2011 roku grupa kapitałowa Digital Avenue wypracowała 5 829 tys. zł przychodów w porównaniu do 4 147 tys. zł w analogicznym okresie roku 2010. Wskaźnik EBITDA zwiększył się o ponad 39 proc. do blisko 1 mln zł.