Kontynuacja współpracy grup medialnych – Digital Avenue i TRO Media promują swoje marki

03 Kwiecień, 2012

TRO Media i Digital Avenue – notowane na GPW w Warszawie grupy medialne – postanowiły kontynuować rozpoczętą w ubiegłym roku współpracę. Spółki będą wzajemnie promować swoje serwisy internetowe. Wartość podpisanej umowy to ponad 1,25 mln złotych.

Umowa w zakresie współpracy strategicznej przewiduje, iż TRO Media i Digital Avenue będą wspólnie rozwijać swoje projekty internetowe w segmencie portali internetowych, zarządzania powierzchnią reklamową, usług ecommerce oraz usług technologicznych. Zespoły obu spółek będą wymieniać się doświadczeniem w zakresie wspólnej promocji swoich projektów oraz ich rozwoju technologicznego. Wartość wzajemnych umów z tego tytułu tylko w 2012 r. wyniesie 1,25 mln zł.

TRO Media to bardzo szybko rozwijająca się grupa medialna o bardzo ciekawym portfolio produktów internetowych. Współpraca z takim podmiotem jest zgodna ze strategią realizowaną przez Digital Avenue – podkreśla Piotr Wąsowski, prezes Digital Avenue.

Podobnego zdania jest Marcin Misztal, prezes TRO Media. – Digital Avenue stale rozwija swoje portale, a w naszej grupie niemal każdego miesiąca pojawiają się nowe  projekty – daje to możliwość szerszej współpracy w różnych obszarach, stąd nasza decyzja o jej  kontynuacji z Digital Avenue – mówi.

Digital Avenue to  wydawca wiodącego portalu lifestylowego dla kobiet – Styl.fm oraz największego polskiego portalu ze zdjęciami – Fotosik.pl. W skład grupy wchodzi również portal zarządzający grą dla wielbicielek mody – Fashionstyle.pl.  Do TRO Media należy grupa projektów skupionych wokół nowych technologii, m.in. firma hostingowa Domenomania.pl SA i Kinomaniak SA – spółki notowane na rynku NewConnect.

O firmach:

Digital Avenue S.A. to grupa kapitałowa skupiająca spółki internetowe działające w sektorach: lifestyle i rozrywka. Stawia sobie za cel rozwój i zwiększanie wartości swoich przedsięwzięć poprzez dostarczanie treści, usług, rozrywki i nowych rozwiązań  na portalach tematycznie związanych z szeroko pojętym stylem życia.

Digital Avenue S.A. zarządza marką – Styl.fm. Jest to grupa portali i usług internetowych skupiająca innowacyjne projekty internetowe i mobilne, wokół których budowane są wirtualne społeczności. Swoim zasięgiem obejmuje blisko 2,5 miliony użytkowników miesięcznie.

 

Portale należące do Digital Avenue S.A. są odwiedzane przez blisko 3 mln użytkowników, liczba odsłon wszystkich serwisów sięga ponad 40 mln miesięcznie. Grupa zarejestrowanych użytkowników portali przekroczyła już 1,5 mln osób. Digital Avenue to spółka, która jako jedna z pierwszych zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej giełdy w sierpniu 2007 roku.

 

W 2011 roku grupa kapitałowa Digital Avenue wypracowała 5 829 tys. zł przychodów w porównaniu do 4 147 tys. zł w analogicznym okresie roku 2010. Wskaźnik EBITDA zwiększył się o ponad 39 proc. do blisko 1 mln zł.

 

Przykładowe portale internetowe:

                                                        

 

TRO Media S.A. to TRO MEDIA SA jest spółką z segmentu nowych technologii – jej działalność opiera się na kilku uzupełniających się płaszczyznach skupionych wokół rynku multimediów:

Działalność portali internetowych – skupiona jest na budowaniu grupy portali internetowych w różnych kategoriach tematycznych (zarówno poprzez tworzenie nowych, rozbudowę dotychczasowych, jak i akwizycję).

Zarządzanie powierzchnią reklamową – firma specjalizuje się w kompleksowej obsłudze kampanii reklamowych w mediach elektronicznych. Za pośrednictwem swoich jak i zewnętrznych serwisów internetowych oferuje dedykowane formy reklamowe, pośrednictwo oraz wsparcie sprzedaży produktów oraz usług.

Działalność inwestycyjna –  spółka buduje pozycję na rynku gromadząc w swoim portfelu różne portale tematyczne, część z nich tworzy od podstaw, inne pozyskuje w drodze zakupu.

Przykładowe portale internetowe: